Girl with the Dragon Tattoo Extravaganza

Mich interessiert die amerikanische Verfilmung von Verblendung mit dem Drachentattoo nur, weil sie von David Fincher kommt und Trent Reznor den Soundtrack beisteuert. Das Buch habe ich gelesen und für mittelprächtig befunden. Ebenso die erste skandinavische Verfilmung.

Ich wünsche mir also von dem neuen Film nur kalte atmosphärische Bilder und passende Musik. Glaubt man den ersten Kritiken aus den USA, dann werde ich genau das bekommen. Yeah!

aintitcool.com

[…] This isn’t an act of cruelty; it’s just disinterest. As with THE SOCIAL NETWORK (an enjoyable adaptation of a very good Aaron Sorkin screenplay), Fincher feels like an aesthetician for hire on THE GIRL WITH THE DRAGON TATTOO. Yes, his formal precision is unrivaled: every shot contains a dazzling array of information about the characters and the sad, sparse worlds they’ve built for themselves. But who gives a shit about these characters or their worlds? Not Fincher. Not here. He’s still one of the most skilled filmmakers working today, but this is a faint echo of his best work. The greats have always stumbled, but how many had the option of falling back on Nike commercials? It’s time for Fincher to decide if he’s the next Stanley Kubrick or a corporate stooge.

aintitcool.com Nr.2

THE GIRL WITH THE DRAGON TATTOO should do fine at the box office, and if you’re a David Fincher devotee or a fan of the book I think there’s nothing here you won’t like.  I’m not down on the movie – it’s well made, enjoyable, and a good thriller – but I’m hoping to see another personal film from David Fincher the next time around.  With the money and success that this should have at the box office, I doubt that will be a problem for him.

/film Review

The score, by Trent Reznor and Atticus Ross, is often the only thing that lets us really get inside Lisbeth’s head. David Fincher stays at arm’s reach, and watching even the film’s most horrifying moments I felt more like an investigator than a vicarious participant. Given the nature of those moments I suppose I should be thankful for that.

Apropos Soundtrack. Ich habe ihn jetzt zwei drei Mal durchgehört und finde ihn als Hintergrundrauschen für andere Tätigkeiten sehr gut, zum reinen Hören dann doch etwas zu anstrengend und monoton. Da hatte der Social Network OST etwas mehr Abwechslung. Die Coverversion von Immigrant Song ist und bleibt aber großartig.

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